Aquests dies Desnivel ha començat a distribuir el primer número de la nova etapa de la revista Outdoor. Adreçada al món de l’aire lliure i dels esports a la natura, canvia de format i filosofia. Amplia la tirada a 70.000 exemplars, que es distribuiran per unes 200 botigues d’esports i uns 2.000 punts de lectura (biblioteques, sales d’espera, gimnasos). S’imprimeix en rotativa per abaratir costos, amb un paper i una presència inferior, i es penja gratuïtament a Internet (http://www.outdoor.es/).
La jugada és clara. Desnivel fa una incursió empresarial en sector de la premsa gratuïta. En els 10 números anteriors la revista no havia acabat de funcionar del tot, amb una certa indefinició de continguts. No quedava clar si volia adreçar-se al públic més especialitzat i d’alt nivell o bé cercar un target molt més generalista i popular. La revista no trobava el seu lloc ni la seva identitat.
Paradoxalment és la revista del grup Desnivel que potencialment té un mercat publicitari més ampli i potent. El pastis del màrqueting dels fabricants i distribuïdors que hi encaixen és molt ampli i amb una facturació elevada. L’operació consisteix en cercar aquests anunciants oferint-los una distribució i difusió massiva que serveixi d’esquer. Com a contrapartida cal optar per una reducció del nivell dels continguts. L’objectiu és autofinanciar els costos de producció i obtenir benefici.
En el primer número els continguts són sensiblement més oberts, generalistes i francament fluixets. Una portada del David Meca marcant pitrera, un parell de reportatges, noticies, algunes fotografies espectaculars i un bon grapat de consells d’entrenament, alimentació, material, alguns en una linia clara d’autoajuda. Encara poca publicitat.
Aquesta nova orientació paradoxalment beneficia a un possible competidor, la catalana Trail, que ara podrà esdevenir més fàcilment la referència en el món de les publicacions sobre raids, curses i altres competicions de natura. Si ho fan bé podran quedar-se amb tot el públic especialitzat i tècnic i apropar-se al model de la francesa Endurance.
El mercat de la premsa gratuït és emergent i mou molts diners. A Catalunya ja existeix la revista Natura i alguna altra (The Gryffin, de Grifone, ara amb versió catalana ) impulsada per fabricants de material com a instrument de màrqueting.
Cuadernos Tècnicos de Barrabes va començar com a grauïta i va haver de transformar-se en una publicació de pagament per mantenir-se. Ara Outdoor segueix el camí invers. Caldrà anar seguint l’experiment de Desnivel per veure si funciona. És un moment interessant i de canvis en el sector de les publicacions d’esports de muntanya. A seguir.
16 de maig del 2007
El nou Outdoor
Etiquetas:
mitjans
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada