Fa pocs dies va sortir una noticia a El Punt que deia que el Ministeri de Foment havia adjudicat la redacció del projecte del túnel de Toses, preveient-se l'inici de les obres el 2010 amb la variant de Ribes de Freser. La nova carretera entrarà en servei com a molt tard el 2012, quaranta-tres anys després que la Diputació de Girona, 55 ajuntaments i altres corporacions creessin l'empresa Prodygesa per promoure el túnel sota la collada.
El projecte constructiu es farà sobre la base de l'opció anomenada Baixa 60, un dels quatre traçats que va estudiar el Ministeri de Foment. Aquest té un total de 22 quilòmetres entre Ribes de Freser i Fontanals de Cerdanya, inclou el túnel de Toses, de 1.700 metres i el de la variant de Ribes, de 1.500 metres. El pressupost estimat és de 78,5 milions d'euros.
El traçat discorre per la part més baixa de la vall de Ribes i del Rigat, força paral·lel a la línia del tren Barcelona-Puigcerdà i, a la banda ceretana, ja havent passat el futur túnel de Toses, passa força paral·lel a les actuals carreteres que ressegueixen el riu, deixant a l'esquerra la via del tren. Foment ha atès les reivindicacions del territori que el traçat escollit fos el que discorre a cota més baixa.
De debò que ara va de debò?
1 comentaris:
Deu ser l’enèsima vegada que es comença a redactar aquest projecte. L’enèsima vegada que els contribuents pagaran estudis, projectes que només serviran per tornar a desencantar-nos dels nostres governs. Sí no hi hagués un túnel de peatge, "otro gallo cantaria"!!!
Publica un comentari a l'entrada